Σάββατο, 2 Ιανουαρίου 2010

Concorde:Το ταχύτερο επιβατηγό αεροσκάφος

Το Κόνκορντ είναι το μοναδικό υπερηχητικό επιβατηγό αεροσκάφος στον κόσμο.Την εποχή της κατασκευής του προκάλεσε μια επανάσταση στις αερομεταφορές και συνεχίζει να αποτελεί ένα σύμβολο ταχύτητας και πολυτέλειας.

ΠΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ
Στο έδαφος ο ήχος μεταδίδεται με ταχύτητα 1225 χιλ. την ώρα. Στον αέρα μεταδίδεται λίγο πιο αργά - οι πιλότοι την ονομάζουν Μαχ 1. Η διπλάσια ταχύτητα του ήχου λέγεται Μαχ 2. Ήδη κατά τη δεκαετία του 1940, τα ταχύτερα αεροπλάνα πετούσαν σχεδόν με ταχύτητα Μαχ 1. Τελικά το 1947, ένα πειραματικό αεροσκάφος της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ έσπασε το φράγμα του ήχου.

ΥΠΕΡΗΧΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Οι πιλότοι παρατήρησαν πως όταν τα αεροσκάφη αναπτύσσουν υπερηχητικές ταχύτητες συναντούν ισχυρότατα κύματα δονήσεων, τα οποία ενεργούν σαν φράγμα. Τα κύματα προκαλούν δυνατούς θορύβους σαν κεραυνούς, που ονομάζονται υπερηχητικοί κρότοι. Συνάμα τα αεροπλάνα θερμαίνονται σε επικίνδυνο βαθμό. Ωστόσο, παρά τα προβλήματα, οι μηχανικοί αποφάσισαν να σχεδιάσουν ένα επιβατηγό αεροπλάνο ανθεκτικό σε όλα αυτά.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Έως τη δεκαετία του 1950 Βρετανοί και Γάλλοι μηχανικοί εργάζονταν χωριστά για την κατασκευή του υπερηχητικού αεροπλάνου. Έπειτα, το 1962, η βρετανική εταιρία Μπρίτις Αίρκραφτ Κορπορέισον και η γαλλική Αεροσπασιάλ ενώσαν τις δυνάμεις τους κι επιπλέον συνεργάστηκαν με τη Ρολς Ρόις και τη Σνέκμα, δυο κατασκευαστές αεριωθούμενων κινητήρων.

Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ
Οι συνεργαζόμενες εταιρίες ονόμασαν το αεροπλάνο Κόνκορντ, που σημαίνει ομόνοια μεταξύ των λαών. Μετά από επτά χρόνια συνεργασίας Το τελικό προϊόν ήταν ένα στενόμακρο αεροσκάφος 100 θέσεων με φτερά τραβηγμένα προς την ουρά και ένα μυτερό ρύγχος το οποίο μπορούσε να χαμηλώνει κατά την προσγείωση και την απογείωση.

Η ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ
Αρχικά η κάθε χώρα κατασκεύασε από ένα Κόνκορντ. Το πρώτο απογειώθηκε από την Τουλούζη της Γαλλίας στις 2 Μαρτίου 1969. Οι μηχανικοί και οι πιλότοι το δοκίμασαν επί 5000 ώρες πτήσης. Κανένα αεροπλάνο δε δοκιμάστηκε καλύτερα στην ιστορία της αεροπορίας. Τελικά το 1976 οι αεροπορικές εταιρίες Μπρίτις Αίργουέις και Αιρ Φρανς, το δρομολόγησαν κανονικά. Συνολικά έχουν κατασκευαστεί μόνο 16 τέτοια αεροπλάνα, από τα οποία τα δυο παραμένουν στις βάσεις παραγωγής.

ΦΟΥΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το Κόνκορντ έχει μήκος 62,1 μέτρα και άνοιγμα φτερών 25,5 μέτρα. Πετάει σε μέγιστο ύψος 18300 μέτρων σε ταχύτητα Μαχ 2 - ταχύτερα από σφαίρα ντουφεκιού. Κατά κύριο λόγο πετάει ανάμεσα στο Λονδίνο, το Παρίσι και τη Νέα Υόρκη. Το ρεκόρ του 1990 ανάμεσα στη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο ήταν 2 ώρες και 54 λεπτά - λιγότερο από τρεις ώρες Προκειμένου να διασχίσει τον Ατλαντικό. Το Κόνκορντ ακολουθεί πορείες που επιτρέπουν τους υπερηχητικούς κρότους επάνω από τη θάλασσα.

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΝΚΟΡΝΤ
Παρόλο που από τεχνική άποψη το Κόνκορντ αποτελεί ένα σύγχρονο θαύμα, δε γνώρισε ποτέ την ανάλογη εμπορική επιτυχία. Ενδεχομένως όλος ο στόλος θα αποσυρθεί. Τα νέα αεροπλάνα που κατασκευάζονται τώρα είναι πολύ μεγαλύτερα και καλύπτουν τεράστιες αποστάσεις χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού. Μεταφέρουν περισσότερους επιβάτες και φορτία και παράγουν λιγότερη ηχορύπανση. http://www.phys.uoa.gr/~nektar/history/tributes/wonders_of_the_world/modern.htm#4 ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ: Το Κονκόρντ (Concorde) ήταν το ένα από τα δυο υπερηχητικά επιβατηγά αεροπλάνα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα (το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144), αλλά το μόνο που έχει πραγματοποιήσει δρομολογημένες πτήσεις. Το Κονκόρντ πετούσε με ταχύτητα 2,02 Μαχ (2,02 φορές την ταχύτητα του ήχου) σε μέγιστο ύψος 60.000 πόδια.

Η πρώτη πτήση του Κονκόρντ έγινε με το Γαλλικό πρωτότυπο 001(F-WTSS) στις 2 Μαρτίου του 1969 από την Τουλούζη τηςΓαλλίας, ενώ 37 ημέρες αργότερα, στις 9 Απριλίου απογειώθηκε και το πρώτο Αγγλικό πρωτότυπο Κονκόρντ 002(G-BSST) απο το Φίλτον της Αγγλίας. Άρχισε να πετά ως επιβατικό αεροσκάφος στις 21 Ιανουαρίου 1976 και από τότε έχει μεταφέρει 2,5 εκατομμύρια επιβάτες.

Κατασκευάστηκαν συνολικά 20 αεροσκάφη, 2 πρωτότυπα, 2 προ-παραγωγής, 16 παραγωγής, από τα οποία 2 δεν μπήκαν σε εμπορικές πτήσεις. Όλα, εκτός από 2, έχουν διατηρηθεί.

Στις 26 Ιουλίου 2000 το Κονκόρντ της πτήσης Air France 4590 συνετρίβη στη Γαλλία, η μόνη απώλεια αεροσκάφους Κονκόρντ.

Η κρίση που περνούσε η πολιτική αεροπορία μετά τις 11/9, η συντριβή του Κονκόρντ της πτήσης 4590 και το συνεχώς αυξανόμενο κόστος συντήρησης του γερασμένου Κονκόρντ οδήγησαν στην απόσυρση του. Το τελευταίο Κονκόρντ της Air Franceαπογειώθηκε στις 30 Μαΐου 2003, ενώ η British Airways έκανε την τελευταία πτήση με τον τύπο αυτό στις 24 Οκτωβρίου 2003.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Site Translator-Μεταφραστής

Αναγνώστες

Το banner μας


Αντιγράψτε τον κωδικό για να τοποθετήσετε αυτό το banner στη σελίδα σας!

Sync it